maanantai 19. elokuuta 2013

Brave firefighter

Koska vapaapalokunta on minulle nyt niin tärkeä harrastus, joudutte te rakkaat lukijat kuulemaan siitä nyt paljon. Mutta jos teitä ei aihe kiinnosta yhtään, skipatkaa tämä päivitys.

So, because volunteer firefighter hobby is now so important to me, you dear readers are going to hear a lot about it. But if you don't want to hear anything about it, just skip this writing.

Kesäkuussa olin töissä Joutsassa jokamies rallin sm-kisoissa. Olin ensiapu ihminen radanvarrella, joka urheasti juoksi radalle, kun jotain meni pieleen. Onneksi minun ei tarvinnut juosta kuin muutaman kerran radalle, kun omalla kohdallani kolaroitiin pahasti.

On july I was working at finnish folkrace championship in Joutsa. I was first aid man (woman) who bravely ran to the track when something went wrong. Luckily I didn't have to run very much, only few times when couple cars crashed badly on my spot.

Depot area


Folkrace track
Brave firefighter. Don't worry sir, I know exactly how to handle this... something.
 Ja kuten näette, tiedän tosiaan mitä olen tekemässä.

And as you can see, I really know what I'm doing.


Ja lopuksi lehtileike, joka ei liity jokkisralliin:
And the final relief here is clipping which does not involve folkrace in any way:
"Palokka's volunteer firefighters Minna Vasarainen and Teemu Yksjärvi tested self-heating Hot Can-canned food in monday's practise." My face tells everything. Very yummy!
Nyt olen julkkis ja kaikki tietävät nimeni ja kasvoni!
(itse asiassa työkaverini näkivät minut lehdessä ja sanoivat, että teen tärkeää työtä. Jep, tosiaan teen, syön tölkkiruokaa.)

Now I am celebrity, everyone knows my name and my face!
(actually at work people really said to me that they saw me at newspaper. They said I do very important job. Yea right, I eat cannot food.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti